Zápisky z Tenerife

27. června 2011 v 13:38 | Martin |  Zápisky z cest
Sobotní cesta

Nejprve začnu tím, jak jsme se na Tenerife dostali. Týden před odletem jsme vyrazili na drážďanské letiště, kde pořádali druhý ročník cestovatelských dnů pro Čechy. Parkování na letišti zdarma, k dispozici překladatelé a zábava pro děti a hlavně cca 25 cestovních agentur s širokou nabídkou zájezdů. No a u Alltours jsme si vybrali i my. Zájezd na Tenerife splňoval všechny požadavky pro naši rodinu, navíc za příznivou cenu a v dobrém termínu. Mimochodem stejný zájezd od české INVIA.cz stál o deset tisíc korun na osobu víc...

V den odjezdu (sobota 25.6.) jsme v 8:10 vyrazili autem z Prahy směr Drážďany. Trochu nás zdržel průjezd Prahou a tak jsme na letiště dorazili v 10:30. Zaplatili jsme zájezd (až v den odjezd a hotově, protože kartou by to bylo o 15 euro dražší) a nechali odbavit zavazadla. Pak přišla řada i na nás a za chvíli už jsme seděli v Boeingu 737. Pětihodinový let s Air Berlín byl asi maximem toho, co se dá zvládnout s prckem ve věku 17 měsíců. Následoval rozvoz autobusem do hotelu. To byla další hodina, takže příjezd na hotel byl vysvobozením!

Hotel Be Live La Playa Arena je 4-hvězdičkový hotel standardní (velké) velikosti na pobřeží. Prostorná lobby, stovky pokojů, prosklené výtahy, restaurace a bary, dva velké bazény a jeden dětský a mnoho dalšího. Dostali jsme kartu od pokoje, informační leták a šli se ubytovat. Sprcha, vybalení kufrů, průzkum pokoje. A mohli jsme vyrazit na večeři. U té bych se zastavil. Očekával jsem pestrou nabídku, ale skutečnost má očekávání předčila. A tak jsem ještě ten večer mj. ochutnal tradiční studenou polévku gaspacho, výtečnou španělskou paellu, či sušenou šunku jamón serrano. No a zapíjel jsem, jak jinak, džbánkem chlazené sangrie.

Neděle

Ráno jsem se probudil ještě před rozbřeskem. Zřejmě vlivem hodinového časového posunu. V Praze by bylo 7:00, tady teprve 6:00. O půl osmé místního času jsem mohl z terasy pozorovat hosty, nosící již osušky na lehátka k bazénům. To je bohužel jeden z nejsobečtějších zvyků dovolenkářů. Tipuji, že to vynalezli Češi nebo Poláci. Kdykoli během dne pak přijdete k bazénu, jsou všechna lehátka "obsazena", přestože zde skoro nikdo není. Snídaně byla opět bohatá. Dokonce jsme si mohli dát i sklenku sektu. A dali... Výborná byla omeleta na přání - do misky si každý vybral oblíbené suroviny (šunka, sýr, cibule, tuňák, atd.) a kuchař to jen doplnil vejci a připravil.

Po snídani jsme šli k bazénu. Samozřejmě dětskému. Kryštof se nejprve trochu bál, ale nakonec jsme ho z krásně teplé vody těžko dostávali. Vykoupaní jsme šli na setkání s německou delegátkou. Ta nejprve hromadně představila obsah všech výletů - rozuměl jsem tak polovině a pak už se věnovala hostům individuálně. Vystáli jsme si frontu a doufali, že umí Anglicky. Řekla, že jen trochu a mluvila přitom perfektně. Byla milá, ochotná a uměla poradit. Profesionálka! Na místě jsme si u ní koupili výlet do Loro Parque. To je asi největší turistický magnet na Tenerife. Napíšu o tom později. Výlet nás se vším všudy stál 100 euro pro všechny a platili jsme hotově. Ale šlo by to i kartou, delegátka měla přenosný terminál. Na chvíli jsem se ještě v lobby připojil přes wi-fi k internetu a šlo se na oběd.

I na oběd byla některá typická ostrovní jídla. (Samozřejmě byla i hotelová klasika, ale o té nemám v plánu psát.) Začal jsem ledově vychlazeným gaspachem a pak další chody. Grilované jehněčí, pečená ryba s omáčkou mojo rojo, králík v kořenové zelenině, v soli vařené kanárské vrásčité brambory, ...

Po obědě jsme šli k moři. Pardon, k oceánu. Pláž je přímo před hotelem, stačí sjet výtahem až dolu a přejít klidnou silnici, lemovanou množstvím obchůdků a restaurací. Zvláštností zdejších pláží je jejich barva. Ostrov je sopečného původu, a proto je zde písek černý. Jemný, stejný jak ten "normální", ale černý. A o to víc pálící do chodidel. Sama pláž mezi skalisky neměla na délku o moc víc než 200 metrů, ale narváno zde nebylo. Důvodem byly jednak velké vlny, které lákaly i pár surfařů a pak také teplota vody jen cca 22 stupňů. Já se ale vykoupal báječně. Jen jsem byl všude černý od písku. Od pláže jsme zamířili opět k dětskému bazénu. A Kryštof si vodu užíval víc a víc.

Po koupání se ozval žaludek. Což asi není překvapení, když jste si právě přečetli, co všechno musel zvládnout. Střídavě jsem chvíli seděl na záchodové míse a chvíli ležel na posteli. A říkal jsem si, že večeři si dám jen hodně skromnou. Na programu byla dnes večeře v americkém stylu a hamburgery já klidně oželím! Hamburgery jsem oželel. Pečeného krocana, pikantní křidýlka, steakové hranolky, kanárské brambory, kachnu na pomerančích už ne. Nemluvě o vařené kukuřici, troše zeleninové paelly a zmrzlině. Jen sangrie jsem tentokrát vypil jen dvě sklenice.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.