Nejzdravější potraviny

24. června 2006 v 17:16 | Márty |  Eintopf
Americké lékař Steven Pratt sestavil seznam 14 potravin, které lidskému zdraví a tělu prospívají nejvíce. A které to jsou?

Brokolice, borůvky, čaj, dýně, fazole, jogurt, krůta, oves, pomeranče, rajčata, sója, špenát, tuňák a vlašské ořechy.

Americký lékař tvrdí, že jím uváděné "superpotraviny mohou pomoci zastavit poškozování na buněčné úrovni, které může přerůst v nemoc". Pratt přisuzuje těmto jídlům preventivní účinky proti srdečními chorobami, cukrovkou, rakovinou i demencí. Zároveň slibuje těm, kdo se budou řídit jeho radami, že se budou cítit i vypadat lépe a navíc budou mít víc energie. Jím doporučovaná jídla jsou totiž vcelku bohatá na živiny a na druhou stranu v sobě neskrývají přehršli kalorií.

Pouze kvalitní strava však dlouhý život a dobré zdraví nezaručí. Je třeba i cvičit! Dávka pro dobré zdraví zahrnuje 30 až 60 minut aerobiku denně a posilování dvakrát až třikrát týdně.

A proč bylo vybráno právě těchto 14 druhů potravin?

Borůvky - mimořádně vysoký obsah vitaminu C a E, podporují myšlení
Brokolice - syrová jako jediná zelenina skutečně preventivně působí proti rakovině střev a konečníku
Čaj - obsahuje flavonoidy zabraňující stárnutí buněk
Dýně - oloupaná jádra obsahují množství olejů, více nenasycených kyselin, vitaminy A, B a E, cenné minerální látky jako draslík, zinek, hořčík, vápník a železo
Fazole - obsahují bílkoviny a také značné množství vitaminu A, B a C
Jogurt - pokud obsahuje živé kultury, posiluje trávení
Krůta - krůtí maso obsahuje málo kalorií a hodně živin, je lehce stravitelné
Oves - je v něm hodně zinku, jeho nedostatek přitom vede k únavě
Pomeranče - obsahují draslík snižující krevní tlak, vitamin C a vlákninu
Rajčata - obsahují karotenoidy, které snižují riziko srdečních chorob, patří mezi významné antioxidanty, které zamezují stárnutí
Sója - obsahuje vápník
Špenát - ovlivňuje tvorbu trávicích šťáv, obsahuje také kyselinu listovou
Tuňák - mořské ryby jsou zdrojem vitaminů, minerálů, chrání cévy
Vlašské ořechy - jsou velice bohaté na zinek, draslík, vitaminy B a E
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama