Thajsko - Phi Phi

2. prosince 2005 v 11:14 | Martin |  Zápisky z cest
Ctvrtek
Toto je prvni report, ktery neni psan jen tak z hlavy. Lezim na posteli, posloucham Robie Williamse z TV a premyslim o cem vse musim napsat. Dnes jsme byli v pravem raji! Rano vse ale zacalo trosku spatne. Meli nas vyzvednou v 7 - 7.15 z hotelu a proto jsem byl v 7.45 vzteky vez sebe, kdyz nikde nikdo. Uz jsem myslel, ze jsme naleteli. Ale v 7.50 dorazil VAN a odvezl nas do pristavu na Phuketu. Odtud jsem jeli 1.5 hodiny na Phi Phi Don (vetsi z ostrovu Phi Phi). Zde vetsina lidi vystoupila. My pokracovali okruznio jizdou kolem Phi Phi Leh. Zde jsme videli i slavnou plaz Maya z filmu Beach (DiCaprio). Ale koupani zde se zatim nekonalo (ale bude jiz brzy). Odtud lod zamirili smerem na Phi Phi Don. Nedaloeko od ostrova se zakotvilo a nasledovalo 45 minut snorchlovani. Fantazie! Byly zde koraly a spousta ryb. Nasel jsem cca 45 cm dlouhou Zevu Obrovskou (rekl bych, ze to byla ona). Uvidim, zda vyjdou fotky z podvodniho fotaku. Po snorchlovani jsme opet pristali na Phi Phi Donu. Tady nas cekal exklusivni obed (bufet z pokrmy z ryb, morskych plodu, ovoce, ryze, polevka s krevetami). Ja jsem si ale dal spagety s hovezim masem a snedl jsem par rybich filetu. Jsem si jist, ze byt tu vy misto me, zustane stul prazdny:-) Po obede bylo volno dve hodiny. Stihl jsem se vykoupat na jedne z nekrasnejsich plazi, co jsem kdy videl a prosli jsme si cely ostrov, ktery neni moc velky. Ceny vseho jsou zde kupodivu slusne, jen ubytovani je drazsi. Ale to se neda nic delat, usetrit par stovek a prijit o tu krasu je fakt blbost. Pocitam, ze pozitri se sem na 3-4 dny presuneme. Mam zde v planu kurz potapeni PADI - je tu levnejsi nez v CR a podminky jsou naprosto nesrovnatelne. Na ostrove je vice nez deset potapecskych center, nasel jsem i ceskeho isnstruktora! Phi Phi ma dalsi dva velke plusy: nejsou tu psi (jinak jsou v Thajsku na kazdem kroku) a zadne tuk-tuky (nikdo neotravuje obvyklym WHERE YOU GO?). Nasledoval navrat do hotelu. Za 550 bathu, co stal vylet, to opravdu stalo za to.
Phi Phi a tsunami
Pred tsunami to musel byt nejkrasnejsi kout planety. I nyni je to tu nadhera. Uz tu funguje bankomat. Vetsina obchodu a hotelu je opravena. Jsou zasazeny i nove palmy. Uz se sem moc tesime.
Patek
Dnes jsme si polezeli do 10 h, udelali jsme si poradek ve vecech (nahromadily se nam spousty letaku) a dali si obed u Meka. Vykoupali jsme se v mori a vyrazili do ulic. Prisel na me opet hlad, Dana si dala jen palacinku s ananasem, banany a medem a ja klasicke Pad Thai (thajske nudle s masem, vejci a zeleninou). Dnes si musime sbalit veci, abychom rano v 8.30 mohli odplout na Phi Phi.
THAJSKO - SLUZBY ZAKAZNIKUM (ktere jsou na kazdem kroku)
Laundry - nechali jsem si nechat vyprat pradlo v jedne z mnoha laundry (pradelny, ktere tu jsou snad na kazdych 50 metrech). Za den bylo hotovo, pradlo krasne ciste a vyzehlene. Platili jsme 60 bathu.
7-eleven a pod. - minimarkety, ktere maji nonstop provoz a koupite zde vse potrebne za nizke ceny. Krom potravin a drogerie i treba baterie, filmy atd. Ale to nejlepsi na konec: funguji i jako skvele obcerstveni. Maji zde k nacepovani napoje z postmixu, balene kelimky obsahujici vse pro pripravu isntantni kavy ci polevky (horka voda hned vedle), nekolik druhu ohratych parku a hamburgry ze 3 druhu masa na vyber. Parek vam ci burger po ohrati daji do zemle a je jen na vas, kolik cibule, salatu, rajcat, horcice, kecupu, majonezy ci chilli si nandate. Hamburger stoji 17 bathu, hoddog dle velikosti parku 15-22, nudlova polevka 12. Proste parada.
Masazni salony - klasicka thajska masaz 120 - 250 bathu, foot masaz od 50 bathu za 30 min. (nizsi ceny jsou na severu zeme).
Taxi - klasicke taxi, tuktuky, "sontagy" (ty jsou nejlevnejsi) jsou uplne vsude a jejich ridici vas neustale otravuji. Co se tyka cen, meli jsme tuktuk, ktery nas za 50 bathu vozil hodinu po meste a sontag na cele odpoledne za 200 bathu. Na jihu jsou ceny vyssi.
Internet - je levny (20 - 120 bathu/h), rychly a je vsude. V tomhle CR trochu zaostava.
Krejcovstvi - nejcasteji ho provozuji indove. Dva obleky za 100 USD neni nic neobvykleho. Ja radeji zvolil kvalitu vladniho obchodu za vyssi cenu. Na Patongu byc hadal nejmin 100 krejcovstvi!
Stanky - kdekoliv na ulici muzete nakoupit: jakykoliv textil vsech svetovych znacek i neznacek (na pravost nehledte), piratske vylisky CD, VCD, DVD, pocitacovych her vcetne hot news. Dale koupite vsemozne suvenyry, jidlo, exoticke ovoce, hodinky (je libo Omega ci Rolex?).
Cestovni kancelare - nabizeji vylety do okoli od kratkych po nekolikadenni, trekingy, vyjizdky na slonech, ruzne show a autobusove jizdenky.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Peter Peter | 2. prosince 2005 v 16:59 | Reagovat

Ahojky v dalce Marty a Dani,

tak diky za inspirativni liceni. Uz vim kam je dobre vyrazit. Teple more, krasna priroda a internet - to jedine potrebuji.

A co jake tam jsou divky a zeny? - otazka pro Martyho - nebylo by foto mistni domorode krasky pro nas nezadane...

Hodne uspecu pri potapeni, ja udelal 15m  na nadech. Byla tam zima. Tam to asi bude podobne v te hloubce.

Zdravi ze studenym vetrem slehanych Brem Peter

2 Filda Filda | E-mail | 21. prosince 2005 v 8:20 | Reagovat

Zdravim pratele Thajskeho kralovsti! Navstivil jsem raj pre ctrnacti dny. Byla to nadhera. Odletel jsem z Prahy, prestupoval v Zurichu, kde jsem nastoupil na palubu Airbusu 340/600 letecke spolecnosti Thai. Luxusni letadlo, luxusni

sluzby. Po 10.5 hodinach letu jsem se ocitl v Bangkoku. Na zmatenem letisti jsem vyhledal leteckou spolecnost Orien Thai, trosku lowcost, ktera me dopravila

na ostrpv Puket. Tam jsem zil tyden, bylo to epesni, slusnej hotylek za slusnou cenu. Snidane, klimatizace, bazen, tepla voda byla samozrejmosti. Cena za tyden na Puketu {patong beach] vcetne letadla, a taxi kolem 5500 Kc. Mesto je plne nocniho zivota, da se tam docela dobre radit, ale priroda nic moc. Kazdopadne za navstevu to urcite stoji. Z Puketu jsem vyrazil na Phi Phi. Tam jsem spal dve noci, ubytovani i strava levnejsi, ubytovani trosku pro dobrodruhy, ale ta priroda, to byla nadhera. No a Maya beach na Phi Phi Leh,

uzasna, vyslo nam pocasi, takze jsem si pripadal jako v tom nejkrasnejsim snu. Kdo to nevidel, neuveri. Po dvou dnech jsme vyrazili lodi na Krabi, kde to bylo

maximalne levny, jidlo kolem 50 Bathu. Coz je neco kolem triceti Korun. Navstivil jsem ostrov pana Bonda, Jamese

Bonda. Zajimava vec. Hlavne me dostal jejich letopocet. Maji tam rok 2548, to jsem opravdu koukal. Mejte se pekne, kdo

tam nebyl, musi se tam mrknout a kdo uz tam byl, tak ten vi, o cem mluvim. Treba

se tam v unoru potkame! Filip

3 Majda Majda | Web | 6. dubna 2006 v 12:22 | Reagovat

My se vrátili před necelým měsícem. Týden v Bangkoku, 2 týdny na Ko Lantě a týden cestováním po severu...fakt super. Určitě se tam ještě vypravíme.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.